Friday, February 04, 2011

[Penat owwwt~]

Assalamulaikum everyone.

setelah sekian lama aku tunggu idea nak apdet belog ni, skali hamik kau. 
jap. aku cite satu2 eh. 

Today aku bercadang nak g Plaza Low Yatt,  Malaysia's Largest IT lifestyle Mall kononnye..

Okay, bangun kul 730 am.
Siap2. breakfast 2 ketol karipap tanpa minum.

Mak hantar naik bus dekat Kuala Pilah Pukul 9am.
Berhimpit-himpit dgn mat bangla. haih~
Oh ye, aku berdiri ye dr Kuala Pilah ke Seremban.
Mengambil masa sejam sebab bus berenti2..
even bus da padat pun, driver still baik hati nak angkut gak smpai lebeh muatan. haih~

Sampai Seremban dalam pukul 10am. 
Terus beli tiket komuter g KL Sentral.
Semangat2 je naik coach wanita, tetiba penuh jugak. 
And ada bukan wanita juga ye dlm coach tu. 
muka tak bersalah je masing2. cess,
Aku xdapat seat. 
Justeru, dgn tabahnye la berdiri sambil buat muka toya kat tepi pintu bersandar kat cermin sebelah seat tu. 

Sampai je Stesen Nilai, org makin ramai. 
Mat2 Bangla, Vietnam, Kemboja tak reti BM/ English men terjah je coach for ladies. haih~ kenapa xde polis yg jaga harini eh?

okay, Stesen Bangi menambahkan kesesakan. 
Aku diasak dgn dasyat sekali!
Tapi okay lagi kalini.
 Ade ibu muda dukung baby. 
Baby dia baru bape bulan je kot.
ouh comel gila! 
Baby tu suke tengok aku. haha. perasan!

Sampai stesen Kajang, ni paling extreme!
Aku rase xleh masuk da kot coach tu. 
bukan utk wanita je dah, male/female pun dah sama banyak. 
Adegan himpit menghimpit, asak mengasak secara dasyat.
Aku rase kurus sikit. haha.

Aku xkesah woi ko nak tolak aku ke apa, camera aku kot dalam bag ni takot jahanam!!!
Sampai satu tahap, aku xleh tahan sabar dah.
Secara spontan terkeluar dr mulut aku,

" Woi, jangan tolak lah! ko nak pegi mana?" "Ya Allah3x."

ditujukan kat 2 wanita yg aku xtaw dr negara mana yg pastinya xtaw ckp BM la sebab aku sound td dia buat dunno je. 
pastu bantai borak bahasa ape ntah!!

overal, 7 stesen aku dihimpit. 
rase kurus n lemas gile kot!

Sampai KL sentral almost 12. huhu.

Jumpa org tu, n terus g kat Monorail. 
Aku trauma tuk berhimpit ag. Duk la mengomel itu ini dekat org tu. haha.
Org tu kan sabar je..
Sekali mmg betul, agak ramai. 
Org tu cepat2 nek n cari seat tuk aku. haha. =p~~

Tak lama pastu sampai la destinasi yg dituju, Plaza Low Yatt. 
YEps, memang banyak kedai tutup. lengang. 
tapi xpelah. aku nekad, kalo ade rezqi, ade la. xde, xpe.

Aku g level 2, memang barang2 kamera je yg ade. 
HMmm.. 
kedai beli kamera Aliaa aritu tutup, xdpt jumpe Adaha (promoter cam Aliaa + filter Dya). xpelah. g cari kedai lain.
Usha punya usha, today org duk promote kat aku filter ED, harga RM180 xnak kurang. 

Aku nak cari filter Hoya ori. 
Aku belikan Dya punya haritu RM100 je, tapi today org kedai tu paling2 boleh bagi aku, RM150, tawar ag last price RM120 je???  
aku tanak beli!!! 

Puas jalan2 kedai atas tu, kitowang turun. 
jalan2 kat ground floor plak. Kalini aku malas tanya. 
Aku mintak org tu tanya memandangkan dia sangkut cam aku kat leher dia. hahaha.

Dia tanya dua buah kedai. 
satu kedai tu bg Hoya xori, harga mmg murah la.

Satu ag kedai memang-xleh-belah.
Pangkat makcik kat ktorang. 
Melayu.
Pakai jeans, T-shirt tuck in. 
Rambut pendek ala2pengkid. 
Cakap hebat2 n gempak2 budget bagus n best. 

Org tu: Erm..saya cari filter. Ade tak?
M-M-P: Ade. nak cari filter ape?
Org tu: Filter Hoya. size 55.
M-M-P: ouh, apa kata try guna filter ...........(aku xigt la apa nama dia, brand kedai tu la.xkenal langsung pun brand tu)
Org tu: Best ke pakai tu? ape advantange dia?
M-M-P: kalo siang leh pakai tu, malam bukak yg tu, pakai ni..harga RM180, dapat dua. nak tengok tak?
Org tu: eh, xpelah. Hoya ade?
M-M-P: Ade. harga paling2 boleh bagi RM150.
Org tu: mahalnye. xleh kurang lagi?
M-M-P: eh dah habes murah tu.
Org tu: Kurang la lagi.
M-M-P: ok. RM120. 
Org tu: Rm100?
M-M-P: jap. saya check.

sambil-sambil tu aku n org tu bincang2..

M-M-P: oaky ni filter dia. nak pasang?
aku: eh, saya nak tengok kejap. (okay..hmm..xori. ko nak tipu aku eh? harga ko bg harga ori kot)
Org tu: eh xpelah, xjadilah.
M-M-P: eh, apesal pulak. td u kata okay. I dah bagi harga yg U nak.
Org tu: Xpelah, saya taknak.
M-M-P: Eh Mana boleh camni. I dah cari kat kedai sebelah. I kluar RM 110 nak bg u RM 100. td U setuju nak beli.
Aku: erm..sebenarnye tadi saya nak tengok dulu.
M-M-P: tadi xcakap pun nak tengok dulu. mana boleh camni. U pergi settle kat kedai sebelah.
Org tu: Kenapa xleh tengok2 dulu?
M-M-P: erm..U nasib baik kena dengan I, kalo kat tingkat atas, mesti U dah kena tumbuk...

aku n org tu diam je..muka masing-masing buat2 cuak. haha
pastu blah je.


pastu aku geram. Duk mengomel lagi.

aku: eh macam bagus je makcik td. agak2 la nak tipu org pun. igt aku bodoh sgt ke senang2 nak tipu cmtu?
org tu: eleh, sbenanye kan, td dia xbeli pun kat kedai sbelah tu. makcik tu pengkid kan?
aku: ha'ah la.hahahaha. ade hati nak tumbuk org. igt aku n org tu lemah ke hah?
aku: suka hatilah, nak beli barang, nak tengok2 dulu. dapat plak dekat org cerewet, memang lah!
aku lagi: ey, org kalo nak beli orang pun, tengok dulu la!!

org tu: hahahhaha. jom pegi makan jom!!!



makan kat wendy's. 
Org tu promote kata burger dia kemas.
haha. ntah pape je. 
aku makan xhabes.muak. 
fries pun xleh lawan carl's. 
hehe. 
pastu g makan tutti frutti.

usha2 baju org tu, xbeli pape pun. cerewet gila. haha.


kul 4 gerak balik KL Sentral sebab takut smpai malam plak kat umah. 

Sampai Batu Kikir pukul 8malam. 

mak risau. 
call2 xdpt. 
relax ah mak. 
fon org mati. hehe

Pastu ikut abg g beli KFC. 
berdiri lagi beratur sebab line panjang nak mati. 
Kul 9 sampai umah. Mandi2, makan dengan lajunye. lapar. --!





gambar hiasan je. =p~

Foot notes: Please la respect org muda. aku layan makcik tu baik je. innocent je. tapi jangan ingat aku xde ilmu.

8 NAseehAt:

perindu_خلافة said...

hahaha... pasal stesen kajang tu no comment la dilla, rizQan da lebih 18 tahun guna stesen tuh (ye ke!?), hehehe,

hurm sape 'org tu' ea!?
>_< menyibuk je kan, hahah

Mak-kid --> ayyoo beli brg RM110 jual balik RM100, camna nak untung makkid oi, ^__^ mcm2 org ada ea!!

نور فضيلا said...

rizqan..kalo dr kL tu, mintak cepat sgt smpai Kajang tu.. sungguh sesak yaAllah. lepas Kajang, rase okay sket.

yg pasal dia jual rm100 tu, sbenanye kalo Hoya xori leh dapat RM50 je. so memang sah2 dia tipu. dia bg harga ori, leh dapat untung RM50 lagi. huhu..

org tu? haha. sape2 jela. =p

Enriuel said...

ehem ehem.
sape org tu?.
^-^

نور فضيلا said...

hahahah. sape org tu bukan persoalannye la nany. haha

tirah said...

eh yang word "woii jgn tolak la" akak suke..haha

ari tue akak nak balik pun ramai giler org..dh la bwk byk beg pastu org tolak2..mmg spontan arr kua ayt tue kan..nasib la..geram la ngn pndududk msia nie..tak reti nak behave lngsung..huh
*ttbe jd entry emo akak plak kat cnie*hahahah



p/s : eh,comel la org tu..auwwwww..ngeeee..pssst2,moga berbhagia ya :D

نور فضيلا said...

eh comel? hahahha. akak taw ke pun org tu org yg mana..? hahaha. mcm2 la akak nih.

betol kak. tp bukan Malaysian sgt pun. kadang2 Indon n negara mana ntah yg lebeh. dah nampak coach da xleh masuk pun masih ag nak test2. hadoih!

tirah said...

eh..mst la tau..kenal sgt..penah mkn sekali kot..upsss..hahah..kim salamkat dia ya ;p

itu la pasal..dh la ade satu bauuuuuu plak tue..mmg tak leh bla..huh

نور فضيلا said...

eh? penah ke? bile? xtaw pun. hahaha..ke salah org? =p