Monday, January 04, 2010

G.O.L.L.A


31.12.2009, khamis..

at 1445 aku n Jiha pg Kuantan Parade (KP).
dgn 1 tujuan iaitu..._________. (fill in the blank)
pusing2 satu KP pun, xde pun yg memuaskan hati...frust, n sedih..

pastu masuk The Store beli barang2 keperluan.

at 17++ g surau berdekatan, Asar.

then masuk Teruntum pula.
cari lagi. xjumpa. kat sini siap kena psycho lagi. down gle dgn quotation "Myvi VS Kancil".

masuk KP semula.
kalini masuk Watson, konon nak cari sunblock Banana Boat.
belek2, mahal, letak semula. (dlm hati: beli dgn mak jela)
teman Jiha cari compact powder. aku xreti apa. tgk je..
Jiha nak byr, aku ikut. grab coklat snickers kat kaunter.
cari porch bag golla, nak byr..skali....
xde! dgn nada slumber aku tanye jiha, nmpak golla aku x?
Jiha jwb jap aku check kat handbag aku. xde!!
ahh sudah! mana pulak cicir. jom carik!


golla kesayangan.
tempat2 yg terlintas dlm fikiran aku tuk cari:
  1. surau.
  2. Teruntum
  3. KP
  4. jalanan.
tgh berjalan dgn kadar laju, Jiha sempat tanye:
Jiha: Dilla, level cuak n risau ko takat mana?
Aku: pelik je soalan ko ni.nape?
Jiha: xde ar..kalo aku, kalo aku cuak teramat sgt, mende tu mesti dah xde. lesap!
kalo aku relax2 je, mende tu ade.
Aku:ntah.aku xde perasaan. yg aku taw, mende tu mesti ade n aku kena dapatkan!
Jiha: relax gle ko nih.
aku:........

masuk surau dgn keadaan gopoh. Jiha tggu lua.

Jiha bising2 kata sure ke ade kat sini. Kebetulan ade makcik baru kua toilet.

Makcik: Cari ape dik??
Jiha: ni ha..kawan saya. tempat duit dia ilang..
Makcik: yg macamana?
Jiha: alah..yg mcm bukak2 tu..(sambil buat gaya)..
Makcik: color pe?
Jiha: er...ijau2 coklat kot.
Makcik: ni ha dik..mujur makcik jumpa. Makcik pun pelik. masa makcik nak g amik air semayang, mende ni ade kat atas tu. sampai makcik da sudasemayang pun ade lagi..ni sah2 tercicir. Makcik cari2, xde num fon pun.
Jiha: dilla!!!! da jumpa...(jerit)
Aku: time kaseh makcik..!!
Makcik: sama2..

Makcik tu pun terus beredar. aku n jiha ushar makcik tu pg mana.
dia terus masuk kete. dlm hati aku " kalo x, aku kena pg balai polis ahh pasni"
alhamdulillah lega..

at 20++ kejadian yg ntah hape2 terjadi..
dlm the store, tempat household.
Jiha tgk2 box.stripe kaler oren. her fav color.
xe tanda harga. pastu bwk g scanner. test byk2 kali still xkua harga.
aku menyumpah dlm hati.
cari org yg pakai baju The Store pula. org tu leh jwb, yg ni xletak harga lagi,
wat??????

Jiha: ape ntah! barang dah ade harga xde.
Org The Store: esok U dtg lagi, beli.
aku: lawak gle, xpenah jdi sepanjang idup aku.

da penat. kitowang balik.

at 2100 aku ade meeting ARC. smpai UIA at 2105.
abu as Programme Manager da text aku tanya dtg meeting ke x. aku mesti pergi sbb aku APM.
huhu..berlari2 g letak barang yg aku beli.
berlari turun g cafe..
tercungap2 sampai kat meja meeting.say sorry. dowg paham..
meeting abes at 00++..1 january 2009.

penat gle!


0 NAseehAt: