Wednesday, April 27, 2011

[ At last.. ]

*flashback*

2 hari before cuti semester yang lalu, aku, Akim, Laila, Aienun, Amalina, n Aliaa mencari2 durian idaman di sekitar Kuantan. 
Namun, masing2 pulang dgn perasaan kecewa dan hampa memandangkan harga durian kat sini melambung tingginya. 
Mungkin bagi sesetengah orang, RM 15, RM 10 per kilo tak menjadi hal, tetapi tidak bagi kami. 
Mane mampu oi. 
Dah la betul2 ujung sem ni. 
bila fikir2 balik, uih..mcm xberbaloi je beli. 
Dah la durian besar2. 
Kang amik sebijik pun dah 3 kilo. 
so kira la bape. 
Jadinye, masing2 pulang dgn kampung halaman berbekalkan aim yg satu ni. hihi


*source google sudey*

*today*

Gembira bila mak bwk balik 2biji durian dr Pasar Rabu kat pekan Batu Kikir.
Bau dia je dah semerbak. hihi.. 
So aku pun makan la sepuas hati. Setakat aku type ni, aku dah makan 10 ulas durian.
huh, 10 je? ye, besar2 kot ulas dia.
2 bij yg mak beli tu sama dengan 4 kilo, sekilo RM8. huhu.
Aku mcm makan sorang2 je memandangkan mak aku xmkn durian sgt, sebab dia lebih suke tempoyak. 
Adik2 aku plak mcm xheran je. haha

Tiba2 teringat kat arwah abah. 
Abah dah 9 tahun pergi meninggalkan kami.
Rindu nak makan durian dgn abah. 
Kalo dulu, aku je yg rajin berebut2 makan durian dengan abah. Sob3.

Makan punya makan tiba2 aku saket perut.
Alamak. Diarrhea pulak. 
Adoyai..
Akim ckp sebab aku makan durian dulu before nasik. 
Dia kata durian tu berangin. 
Yeke? Xpenah tahu pun. hehe
Pastu dia kata jaga perut tu elok2 la. 
Jangan makan yg bukan2.
Wi napan butir kat perut yg mengada2 tu. haihhh...

Tapi apa2 pun, thx mak sebab belikan durian tuk orang. hehe.
Camni la kan mak2. 
Kalo anak dia ade mengidam ape2, cepat2 je dia lunaskan. 
Mak korang pun mesti camtu jugak. 
an an an? =p
hehehe.

3 NAseehAt:

LaiLa FaRaH said...

shedap nye durian! mak aku pn jnji nk bli kn durian bile aku blk tp smpi skrg xbli kn ag..msti die lupe 2..kena ingtkn blk ni.hehe..

RuBy said...

uih~ doyan~
aku dulu suka gila tapi skang suka je tak gila dah~
tak tau nape...
kureng~
hahahah

نور فضيلا said...

laila...ko kenw remind balik tu. dia lupa kot. heee..

ruby, kadang2 mcmtu la kan. bila kte suke sgt mende tu dulu, bila da besar, xsuke dah..huhu.