Wednesday, December 08, 2010

[ Lucky me ]

Assalamulaikum everyone.
I'm happy!! =))

Asal tetibe je kan?
2 hari lepas, kawan aku tiba-tiba bagitaw satu berita tak best.
Dia kata Bitdefender Internet security 2010 yang share dengan aku dah expired.
Aku terkejut gila kot!
Apahal plak? mine okay je? 
200 days remaining siap ha!!

Then dia kata tak taw la ape sebabnya. 
Aku pun rase bersalah gila.
Siap kata nak pulangkan duit dia ag.
Yelaa..mende tu aku beli for 3 users for RM90 kat Low Yat.
Aku dah la rase bersalah ni cepat je datang..
Walopun dalam kes ni aku tak salah.

Then, kawan aku ni kata,

"tak pela. tanak guna Bitdefender dah lepas ni. Tapi awak tak salah taw" 

hehehe..
Aku lega sket dengar. 
Tapi, aku rasa tak best la..
Dah la aku yang suggest kat dia..
huhuhu..

Then tiba-tiba dia kata nak report.
Aku godek-godek cari customer service.
Aku report dalam pada aku tak percaya..
Dalam benak fikiran aku,

"eleh..ye-ye je mende ni..ntah orang sana tu baca ke tak apa aku report ni.."

Aku pun type la apa masalah yang aku hadapi sebenarnye.
Bahasa tapayah cakaplah. 
Memang tunggang-langgang. 
Tapi keadaan memaksa kan. Aku bantai je~~
Kawan aku tu report jugak. Tiga kali siap dia kata.
 haha
*********

Maghrib tadi aku rasa nak check email.
Nak delete la mana tak patut. 
Pastu tiba-tiba ade email from Bitdefender.
Berderau darah aku skejap.
Aku baca slow-slow
Scroll pelan-pelan email tu. 

=))

Unbelievable!!
Orang sana baca email aku???
Then dia reply???????
Whoaaaa...

Pastu seperti gambar di atas, dia kata leh terus upgrade 2011!!!!
Hehehe..
aku suke!!!
Leh guna lesen lama je?? 
aku sukaaa!!!

Panjang sebenarnye email tu..
Ade instruction suruh uninstall guna software dia bagi, and then install pakai software dia bagi jugak.
Ni macam special case la ni.
 Dia bagi link siap.
Lama gile nak tunggu software 2nd tu..
Almost sejam!!!
Lepas siap tu, aku install..
Ikut step by step dengan penuh taat, dan kesabaran serta tawadduk!






Thank You Allah!!



Bertuah gila rasa! 
Tak pasal-pasal tiga-tiga dapat upgrade!
Bak kata Shaffiz

"dia takut hilang customer la tu..hahahaha"

Betul jugak kan?
So, aku punya perception sudah berubah.
Anything lepas ni, report je.
Layan ke tak layan ke blakang cerita..
Kalo lucky macam ni, who knows
^^,

Footnote: Guna la bitdefender!! User friendly u know.=))

3 NAseehAt:

perindu_خلافة said...

kadang2 error ni berlaku bila dorg update satu2 product dila..
rizqan penah kena jugak masa pakai kapersky internet security 2009 dlu, masa tu guna share license utk 3 org sorg tihi and sorg lagi xingat.. huhuhu, tiba2 dia kata rizqan punya license da invalid, sedgkan tihi dgn sorg lagi tu ok je..
then selang beberapa hari dorg da releasekn new update software utk 2010, so install blik guna license key yg lama n berjaya ^_^

-saje nk share pengalaman-

نور فضيلا said...

ooo..samala kita..=))
thx share..hehe

perindu_خلافة said...

most welcome~