Monday, December 06, 2010

[ Nafas Baru ]

Assalamualaikum wbt everyone.
=))

Hye!! 


Today aku nekad nak tukar layout blog yang aku maintain. Petang tadi aku bekerja keras tukar layout blog ARCIIUM Kuantan. Entah kenapa, aku sendiri bosan dengan layout yang lama.  Jadi, aku harap, dengan layout baru ini, aku bersemangat sikitlah nak update dengan entry2 yang segar pada masa akan datang kat blog tu.


Okay, aku tak nak cerita panjang pasal blog tu. Tujuan aku tukar layout blog aku ni adalah untuk memberi nafas baru dan boost semangat aku dalam dunia blogging ni.. ceywah~~ Yelah, bak kata orang, penghijrahan adalah bagus dan dapat menyihatkan otak lantas mencerdaskan minda jika penghijrahan itu membawa kepada elemen kebaikan sahaja ye..akan tetapi, penghijarahan boleh memberi impak negatif jika sebaliknya berlaku. 


Okay, enough dengan mukadimah yang panjang itu Dill. Aku bukan semata-mata tukar layout je, tapi banyak pembaharuan atau erti kata lainnya, aku sudah remove segala macam yang tidak penting malah melambatkan loading page aku ni je. 


Sebagai contoh:
  1. Header.
Kalo dulu header aku ialah gambar aku di celah bunga-bunga yg aku edit but now header aku hanyalah kata-kata tulus dari hati dan diselangi dengan doa untk meningkatkan kesabaran. Baru lah nampak matang orang kata! Oh ye, dalam banyak-banyak doa, kenapa doa kesabaran yang aku letak? Ini kerana aku ni ade genetic panas baran yang diwariskan oleh Allaryarham Md. Radzi bin Yahya merangkap ayahandaku. Sikit-sikit kang nak hangin je. Maka, dengan cara aku meletakkan doa tu kat header blog ni, so bila hari-hari aku bukak dan baca, InsyaAllah kesabaran aku akan meningkat sedikit sebanyak..tak gitu? =p

    2.  Twitter and Formspring.

Aku rase, sepanjang aku letak menede2 tu kat dalam blog aku, takde apa-apa sumbangan pun. Thus, aku dengan rasa berbesar hati dan sukacitanya untuk me-remove-kan mereka tanpa rasa belas kasihan. =)
Ouh, YM tu pun tunggu masa je. 

 Kenapa layout ni menjadi pilihan hati? Biasa je..  --!

Aku pilih layout ni sebab aku suka sesuatu yang simple. Hitam je background, simple kan
Pastu ade gambar sunset atau lebih tepat lagi perubahan kedudukan matahari. Ini selaras dengan tajuk blog ni which is Time Flies. =)) 
Plus, aku suka tengok sunrise and sunset. Ade kena mengena tak?

Footnote: berapa banyak aku sebut layout dalam entry ni? =p

5 NAseehAt:

Unknown said...

ngahahha..nak cakap ke tak..nak cakap ke tak...

sebenarnya...layout ko amek ni sama ngan ak...aku tukar gambar sunset tu ngan headr baru...

tak pasan pun ak rasa...tak kesah sama pun,..hahhaha..

Paan Ovrtd said...

Don't get offended by my last entry. That was just pure crap. The real point is in the last paragraph anyway (which is bold).

tirah said...

wah

rase segar kat cni

oooo

ptut la

napas bau..eh napas baru..heee

btw,itam itu menawan

:)

adie said...

cantik gak layout ni. warna background mesra alam sebab warna hitam menyebabkan monitor kurang guna karen letrik.

نور فضيلا said...

ruby..nyahaha..aku perasan gak tu sama. hehe

Paan, yeah..takpe.

kak tea rah..haha..mereng eh? =p

mr penyu biru, ye ke mcmtu? oooo..